LibGDX – wieloplatformowy framework do tworzenia gier i wizualizacji w języku Java. Napisany został w Javie oraz C, C++ w miejscach, gdzie liczy się wydajność.
Nasze gry możemy kierować na Windows, Linux, Mac OS X, Android, iOS oraz HTML5. Jedynym wymaganiem na trzech pierwszych systemach operacyjnych jest Java Runtime. LibGDX pozwala by ten sam kod mógł być skompilowany na wszystkich wyżej wymienione platformy.
Można korzystać z prawie wszystkich narzędzi Java, by wspomóc proces tworzenia aplikacji. LibGDX obsługuje zarówno grafikę 2D, 3D i obsługuje OpenGL ES (2.0 i 3.0). Dzięki LibGDX możliwy jest niskopoziomowy dostęp do sprzętu i systemu plików.
Narzędzie skierowane jest do początkujących twórców gier, ale także do tych bardziej doświadczonych programistów. Framework wykorzystywany jest przez wielu niezależnych twórców gier, jak również przez duże firmy (np. gra Ingress stworzona przez Google).
Według statystyk liczba pobrań narzędzia wynosi ok. 250 tysięcy miesięcznie, co oznacza, że jest całkiem popularnym narzędziem.
Popularne gry napisane w LibGDX to: