LibGDX to otwartoźródłowy framework do tworzenia gier w języku Java, który umożliwia tworzenie wieloplatformowych aplikacji. Dzięki LibGDX można pisać gry, które działają na różnych systemach operacyjnych, takich jak Windows, macOS, Linux, Android, iOS, a także jako aplikacje przeglądarkowe dzięki technologii WebGL.
Framework oferuje szeroki zestaw narzędzi i bibliotek wspierających deweloperów w każdym aspekcie tworzenia gier, takich jak obsługa grafiki 2D i 3D, zarządzanie dźwiękiem, fizyką, animacjami, a także zaawansowane systemy wejścia (np. obsługa klawiatury, myszy i ekranów dotykowych). LibGDX pozwala również na integrację z narzędziami zewnętrznymi, co daje twórcom jeszcze większą elastyczność.
Jednym z kluczowych atutów LibGDX jest możliwość napisania gry raz, a następnie uruchamiania jej na różnych platformach bez konieczności pisania odrębnego kodu dla każdej z nich. To oszczędza czas i pozwala skupić się na tworzeniu samej gry, a nie na problemach z kompatybilnością.
LibGDX wspiera także tworzenie zaawansowanych efektów wizualnych dzięki możliwości korzystania z OpenGL. W ramach frameworka dostępne są również gotowe narzędzia do zarządzania ekranami, systemami cząsteczkowymi czy tworzenia interfejsów użytkownika.
Dzięki otwartemu kodowi źródłowemu oraz dużej społeczności LibGDX oferuje bogatą dokumentację, tutoriale i przykłady, które pomagają początkującym programistom szybko zacząć tworzyć własne projekty. Framework jest szczególnie popularny wśród twórców gier niezależnych, którzy cenią jego prostotę, wszechstronność i brak opłat licencyjnych.
(W języku polskim niżej)
Game Dev Kickstart: 2D Game Development Using LibGDX & Java
Create a fully functional multi-platform 2D video game for FREE using LibGDX and Java!
Czas trwania: 10 total hours 271 zapisanych uczestnikówLearn Java Creating Android Games Using the LibGDX library
Become a real games programmer. Create Games Using Java with the LibGDX Game Development Framework.
Czas trwania: 58 total hours 3855 zapisanych uczestnikówThe Complete LibGDX Game Course Using Java
Learn How To Plan, Design, And Create Your Games Using LibGDX Java's Game Development Framework
Czas trwania: 20.5 total hours 9365 zapisanych uczestnikówLearn Kotlin and Create Games Using the LibGdx Library
Become a real games programmer. Create Games Using Kotlin with the LibGDX Game Development Framework.
Czas trwania: 21 total hours 1559 zapisanych uczestników