LibGDX

Aktualizacja: 30.08.2018

Zobacz polecane:

Kursy

Przeczytaj o LibGDX na oficjalnej stronie

LibGDX – wieloplatformowy framework do tworzenia gier i wizualizacji w języku Java. Napisany został w Javie oraz C, C++ w miejscach gdzie liczy się wydajność.

Obecnie obsługuje systemy: Windows, Linux, Mac OS X, Android, iOS oraz HTML5. Jedynym wymaganiem na trzech pierwszych systemach operacyjnych jest Java Runtime. LibGDX pozwala by jeden kod programu mógł być skompilowany na wszystkich wyżej wymienionych platformach.

Można korzystać z prawie wszystkich narzędzi Java, by wspomóc proces tworzenia aplikacji. LibGDX obsługuje zarówno grafikę 2D, 3D i obsługuje OpenGL ES (2.0 i 3.0). Dzięki LibGDX możliwy jest niskopoziomowy dostęp do sprzętu i systemu plików.

Narzędzie skierowane jest do początkujących twórców gier, ale także do tych bardziej doświadczonych programistów. Framework wykorzystywany jest przez wielu niezależnych twórców gier, jak również przez duże firmy (np. gra Ingress stworzona przez Google).

Według statystyk, liczba pobrań narzędzia wynosi ok. 250 tysięcy miesięcznie.

Popularne gry napisane w LibGDX to:

Najlepsze kursy video do nauki LibGDX

na platformie Udemy:

Ładowanie...